Aplikacją Apple Pay można już płacić w Polsce. Rozwiązanie jest kompatybilne z terminalami obsługiwanymi przez największego agenta rozliczeniowego eService – lidera rynku płatności elektronicznych. Oznacza to, że użytkownicy najnowszego modelu iPhone’a 6 i 6 Plus, posiadający jednocześnie kartę płatniczą wydaną przez bank współpracujący z Apple, już teraz w punktach obsługiwanych przez eService mogą dokonać płatności za towary bądź usługi za pomocą telefonu.
Uruchomione przez Apple 20 października 2014 roku rozwiązanie Apple Pay jest nowym systemem płatności mobilnych. Funkcja dostępna jest w najnowszych iPhone’ach 6 z zainstalowanym systemem iOS 8.1. Apple Pay wykorzystuje technologię NFC oraz TouchID – po dodaniu do aplikacji karty kredytowej wystarczy przybliżyć telefon do czytnika płatności bezstykowych, a następnie potwierdzić wykonanie transakcji poprzez zeskanowanie odcisku palca. Podobnie jak w przypadku płatności bezstykowej kartą VISA czy MasterCard, do potwierdzenia płatności na wyższe kwoty niezbędne jest podanie numeru PIN.
Apple Pay działa w technologii NFC, która nie jest nowością na rynku polskim. Nasz kraj należy do liderów upowszechniania tego standardu w Europie, a eService szczyci się faktem instalacji ponad 80 tysięcy urządzeń tego typu. Transakcja testowa, zrealizowana za pomocą portmonetki mobilnej Apple Pay w sieci McDonald’s, przebiegła bez zastrzeżeń i została pomyślnie przeprocesowana przez system eService.
Zainteresowani Apple Pay powinni pamiętać, że aplikacja ta nie jest jeszcze dostępna poza Stanami Zjednoczonymi. Płacić w ten sposób mogą tylko posiadacze najnowszych modeli iPhone’a dodatkowo posiadający kartę kredytową jednego z współpracujących z Apple Pay banków amerykańskich. Apple poinformowało, że w ciągu pierwszych trzech dni po uruchomieniu usługi, w systemie Apple Pay zarejestrowano ponad milion kart płatniczych .
Apple zapowiada ekspansję tego systemu na rynki europejskie.