Największy park rozrywki w Polsce — Energylandia — wprowadza innowacyjne rozwiązanie pozwalające wyeliminować kolejki do kas biletowych, a także zapewnić gościom jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo. 20 „mobilnych” sprzedawców wyposażonych w nowoczesne rozwiązanie GoPOS wesprze dotychczas funkcjonujące w parku stacjonarne punkty kasowe. Nowy system korzystający z kas fiskalnych Novitus oraz rozwiązań płatniczych od eService umożliwia szybką sprzedaż biletów oraz bezpieczną płatność kartą, BLIKiem lub telefonem. Dzięki temu sprzedawcy będą w stanie szybciej obsłużyć gości parku. Rozwiązanie ułatwia także zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego poprzez ograniczenie kolejek do kas.
Stale rosnąca liczba atrakcji, takich jak Zadra – najwyższy na świecie Wooden Coaster czy Hyperion - największy w Europie Mega Coaster, przyczyniła się do ogromnego zainteresowania parkiem, a co za tym idzie, do regularnie wzrastającej liczby bawiących się w nim gości. Aby zapewnić im maksymalny komfort pobytu, Energylandia postawiła na innowacyjne rozwiązanie, które sprawdziło się już w innych miejscach obsługujących dużą liczbę klientów, takich jak centra handlowe czy stacje paliw.
Rozwój Energylandii i zwiększanie liczby atrakcji jest zauważalny od początku jego funkcjonowania. Aktualnie możemy pochwalić się 105 atrakcjami na terenie 43 ha, co czyni nas największym parkiem roller coasterów w Europie. Uatrakcyjnianiu Energylandii towarzyszy zwiększająca się liczba odwiedzających, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie systemu mobilnych kas we współpracy z firmą GoPOS. Już zauważamy skuteczność zastosowanego rozwiązania, co cieszy przede wszystkim przyjeżdżających do parku gości – mówi Kris Kojder, Dyrektor ds. wizerunku Energylandii.
Wybrano rozwiązanie korzystające z tzw. kasoterminala wyposażonego w aplikacje sprzedażową, fiskalną i płatniczą, co pozwala na szybką i kompleksową obsługę płatności elektronicznych. “Sercem” kasy fiskalnej Novitus One Online z 5-calowym panelem dotykowym i zintegrowanym terminalem płatniczym od eService jest system GoPOS, wspierający sprzedaż i obsługę gości parku. W pierwszym etapie wdrożonych zostało 20 takich urządzeń, w które wyposażono dodatkowo zatrudnionych pracowników odpowiedzialnych za obsługę klientów również poza tradycyjnymi punktami sprzedażowymi.
Ogromną zaletą rozwiązania jest elastyczność tej formy sprzedaży. Dzięki niemu w Energylandii dostępne jest jeszcze więcej miejsc, w których będzie można zakupić bilet wstępu przeprowadzając szybką i bezpieczną transakcję przy pomocy karty płatniczej, BLIKa czy smartfona. Kasjerzy mogą aktywnie reagować na bieżącą sytuację i obsługiwać chcących kupić bilet w dowolnym miejscu, w którym zaczynają się gromadzić. Goście Energylandii z kolei nie będą musieli czekać w kolejkach do kas, a zaoszczędzony w ten sposób czas będą mogli spędzić na zabawie z rodziną i znajomymi. – powiedziała Renata Zielińska, Dyrektor departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami eService.
Kluczowa w realizacji projektu okazała się możliwość integracji wszystkich systemów i rozwiązań.
Zrozumienie potrzeb klientów jest priorytetem dla naszej firmy, a Energylandia to jeden z naszych największych kontrahentów. Widząc, jak wielkim zainteresowaniem cieszy się park, poszukiwaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby znacząco przyspieszyć obsługę, a przy tym zwiększyć satysfakcję klientów. Postawiliśmy na „mobilnych” sprzedawców - rozwiązanie najbardziej ergonomiczne i nowatorskie. Nasz system sprzedażowy, w pełni zintegrowany z kasą Novitus One oraz terminalem płatniczym firmy eService, doskonale sprawdza się podczas obsługi i sprzedaży biletów wstępu – ocenia Grzegorz kożuchowski, Dyrektor Generalny GoPOS.
Rozwiązania Novitus wyróżnia przede wszystkim wykorzystanie systemu Android oraz otwarta architektura pomagająca integrować rozwiązania niedostępne dla zwykłych kas fiskalnych.
Novitus chętnie bierze udział w tego typu innowacyjnych i wymagających projektach. W 2016 roku wprowadziliśmy na rynek pierwszą kasę fiskalną opartą o system Android - Novitus NEXT z 7-calowym ekranem dotykowym, a 3 lata później jej mniejszą, 5-calową mobilną wersję One. Oba urządzenia stanowią otwartą platformę dla dostawców nowoczesnego oprogramowania na system operacyjny Android, dającą potencjał do szeregu integracji niemożliwych do zrealizowania na zwykłych kasach fiskalnych. Kluczowe w projekcie w Energylandii było szybkie reagowanie na potrzeby firmy GoPOS i elastyczne podejście do wymagań związanych z systemem Android, który jest modyfikowany pod indywidualne wymagania wdrożenia - powiedział Robert Sztaba, Dyrektor ds. sprzedaży dystrybucyjnej, COMP SA, oddział Novitus.
Więcej informacji na temat oferty parku Energylandia oraz rozwiązania wdrożonego przez GoPOS, eService i Novitus można znaleźć na https://gopos.pl/case-study-energylandia-mobile-seller.
Polecamy także film - https://youtu.be/4SghLUOe2vc.