eService i PKO Bank Polski dostawcami innowacyjnych usług płatniczych dla Grupy POLOmarket

Blog featured image

W marcu br., w supermarketach spożywczych POLOmarket pojawiły się urządzenia płatnicze dostarczone i obsługiwane przez największego polskiego agenta rozliczeniowego – eService. To efekt umowy zawartej pomiędzy Grupą POLOmarket, a liderami polskiego rynku bankowości oraz płatności elektronicznych – PKO Banku Polskiego i eService.

„Z przyjemnością witamy w gronie naszych najważniejszych partnerów, znaną milionom Polaków polską sieć supermarketów POLOmarket. Jestem przekonana, że dzięki kompleksowym rozwiązaniom uwzględniającym potrzeby i specyfikę działalności różnych placówek wchodzących w skład Grupy, dostarczane przez eService usługi płatnicze przyczynia się do jeszcze większego komfortu zakupów i satysfakcji klientów POLOmarket” – powiedziała Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService.

W ramach współpracy eService i PKO Bank Polski dostarczą Grupie POLOmarket ponad 1500 PINpadów nowej generacji – Verifone P400 plus. Urządzenia te, w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami płatniczymi dostawców, zapewnią szybką i komfortową obsługę płatności bezgotówkowych, realizowanych kartami płatniczymi, telefonem oraz płatnościami mobilnymi BLIK.

Dodatkowo, podczas transakcji płatniczych przy kasie, Klienci będą mogli wygodnie korzystać z programu lojalnościowego POLOkarta, nawet w sytuacji, w której nie mają przy sobie karty programu. Wystarczy, że finalizując zakupy wpiszą przy kasie swój numer telefonu. Pozwoli to naliczyć Klientowi rabaty promocyjne wynikające z programu, a do jego wirtualnego portfela dodane zostaną elektroniczne znaczki. Rozwiązanie umożliwia również wykorzystanie wielu innych funkcjonalności zintegrowanych z kartą lub aplikacją.

„Nasza organizacja w ostatnich latach przechodzi intensywny proces transformacji cyfrowej w praktycznie wszystkich obszarach działalności. Współpraca z eService oraz PKO BP w zakresie obsługi i wdrożenia nowoczesnych technologii wspierającej płatności elektroniczne jest jednym z istotnych elementów tej transformacji” – mówi Marcin Sowa, Prezes Zarządu POLOmarket.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.

Grupa POLOmarket to największa polska sieć supermarketów. Obecnie prowadzi ponad 280 nowoczesnych supermarketów generując ponad 2,5 mld zł sprzedaży netto rocznie i zatrudniając blisko 6 tys. pracowników. POLOmarket jako pierwsza sieć w kategorii supermarketów w kwietniu 2020 uruchomił w swojej aplikacji usługę click&collect obejmującą wszystkie sklepy. Aplikacja daje możliwość dokonywania zamówień z pełnej oferty asortymentowej, ponad 6,5 tys. SKU, w tym także produktów ultraświeżych, mrożonych oraz regionalnych, z odbiorem w ponad 280 sklepach sieci. Za zakupy Klienci mogą płacić on-line bezpośrednio w aplikacji lub na miejscu w sklepach, wybierając jednocześnie dogodne dla siebie okna czasowe. Po uruchomionej jesienią 2020 usługi POLOdrive, kończy obecnie testy usługi dowozów zakupów bezpośrednio do domów Klientów z wykorzystaniem zewnętrznych partnerów. Usługa click&collect w połączeniu z innymi dużymi projektami informatycznymi, czyli rozpoczętym wdrożeniem systemu SAP S/4 HANA for Retail, potwierdza konsekwencję w realizacji strategii transformacji cyfrowej sieci. Inwestycje te pozwolą przyspieszyć rozwój sieci i zwiększyć konkurencyjność marki POLOmarket na rynku.
 
 

logo_polski_supermarket