Rozpoczyna się kolejny, ogólnopolski etap pilotażu projektu eParagon. Usługa jest już dostępna na wszystkich stacjach własnych PKN ORLEN. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService - agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN oraz KIR, pełniącym rolę partnera technologicznego.
Pierwszy etap pilotażu pozwalał na skorzystanie z usługi eParagon na 60 stacjach paliw PKN ORLEN. W związku z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami pierwszych użytkowników, podjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN ORLEN, czyli ok.1 300. Dzięki temu klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r.
– Chętnie korzystam z nowych technologii, szczególnie takich, które są zarówno wygodne, jak i proekologiczne. Dlatego zainteresowałam się eParagonem, kiedy tylko o nim przeczytałam – mówi Dominika Cieślak, jedna z pierwszych testujących nowe rozwiązanie. – Włączenie tej usługi okazało się bardzo proste. Elektroniczne wersje paragonów są dużo łatwiejsze do przechowywania i nie blakną tak jak ich tradycyjne odpowiedniki. Mam nadzieję, że już wkrótce elektroniczny paragon będzie mógł całkowicie zastąpić te papierowe – dodaje.
Duże zainteresowanie klientów i informacje uzyskane w pierwszym etapie pilotażu usługi eParagon pozwolą na przyspieszenie prac nad wypracowaniem docelowego modelu rozwiązania. Prowadzone są także rozmowy z kolejnymi partnerami biznesowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu.
eParagon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Ta innowacyjna usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać wystarczy zalogować się do konta i uruchomić usługę eParagon. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN ORLEN uczestniczących w programie, są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jako agent rozliczeniowy, obsługuje transakcje wykonane kartami płatniczymi w terminalach należących do PKN ORLEN oraz zapewnia transfer eParagonów PKN ORLEN do KIR. Natomiast KIR, jako partner technologiczny, udostępnia swoją platformę integracyjną (tzw. HUB) dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje go klientowi w bankowości internetowej.
Na obecnym etapie, eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego, jednak dalszy rozwój usługi zakłada zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia, korzystanie z tego rozwiązania ułatwi zarządzanie historią zakupów, zapewni łatwość gromadzenia i wyszukiwania potwierdzeń transakcji, a w razie potrzeby – dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku, oraz zredukuje problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu. eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych.