Badania
Postawy wobec form płatności
W marcu 2022 w 14 krajach przeprowadziliśmy badanie „Postawy wobec form płatności”. Mierzyliśmy jak zmieniają się płatności i ich rola w codziennym życiu.
Podstawowym modułem naszego badania jest narzędzie pomiaru charakterystyk składających się na Hierarchiczny Model Stosunku do Pieniędzy stworzone przez prof. Grażynę Wąsowicz, która specjalizuje się w dziedzinie psychologii ekonomicznej, w szczególności psychologii pieniądza.
Badaliśmy również jak i kiedy korzystamy z poszczególnych form płatności. Jakie są związane z tym zwyczaje, emocje i oczekiwania. Oraz wyłoniliśmy sześć segmentów, reprezentujących różne postawy wobec różnych form płatności.
Zachęcamy do lektury. Szczegółowe raporty dla Polski i pozostałych krajów objętych badaniem, znajdują się poniżej:
Czy COVID-19 zainfekował europejskie zwyczaje zakupowe?
Postanowiliśmy to sprawdzić wraz z innymi spółkami Grupy EVO* i marką Visa. Chcieliśmy się dowiedzieć, w jaki sposób COVID-19 wpłynął na nawyki zakupowe oraz zachowania płatnicze mieszkańców Europy. Realizacją międzynarodowego badania na grupie ponad 3500 respondentów zajęła się agencja badawcza ARC Rynek i Opinia.
Jak wyglądają zwyczaje zakupowe Europejczyków po pandemii?
Doświadczenia towarzyszące pandemii COVID-19 spowodowały, że Europejczycy są bardziej skłonni płacić za zakupy bezgotówkowo, co potwierdza aż 80 proc. uczestników badania. Z uzyskanych danych wynika również, że mieszkańcy Europy nie mogą się doczekać zniesienia obostrzeń, aby móc więcej podróżować i swobodnie spotykać się ze znajomymi w większym gronie.
* eService (Polska, Słowacja, Węgry), BOIPA (Irlandia), REVO i MMB Platební Služby (Czechy), EVO (Niemcy i Wielka Brytania)
Europejczycy bardziej skłonni płacić elektronicznie, niecierpliwie czekają na koniec pandemii
Doświadczenia towarzyszące pandemii COVID-19 spowodowały, że Europejczycy są bardziej skłonni płacić za zakupy elektronicznie. Potwierdza to już niemal 80 proc. uczestników badania „Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?”, przeprowadzonego na zlecenie spółek Grupy EVO w 7 krajach, w których działają, w tym w Polsce. Partnerem badania m.in. w Polsce była Visa, a jego realizację powierzono agencji badawczej ARC Rynek i Opinia.