Headery do strony
logo integracje 250x50 (1)

Wdrożenie modułu płatności eService dla systemu Magento 2.0

1.    Wstęp

1.1.    Przeznaczenie dokumentu

Dokument opisuje czynności niezbędne do uruchomienia płatności eService z wykorzystaniem modułu dla systemu Magento w wersji 2.x
Przed przystąpieniem do wdrożenia prosimy zapoznać się z ogólną dokumentacją techniczną integracji systemów płatności eService.

1.2.    Przygotowanie do integracji

Przed rozpoczęciem implementacji modułu w systemie sklepu, należy sprawdzić wersję wykorzystywanego systemu Magento oraz pobrać - odpowiedni dla niej – najnowszy moduł płatności eService. 
Moduły (Archiwa) można pobrać ze strony: https://www.eservice.pl/moduly-platnosci  
Ponadto, do przeprowadzenia integracji potrzebne będą dane dostępowe do usług (Merchant ID, Merchant Brand ID oraz Merchant API Password), które nadaje eService.

2.    Instalacja modułu eService dla Magento

2.1.    Zawartość archiwum

W pobranym archiwum ZIP znajduje się katalog „app”, który należy skopiować do głównego katalogu sklepu Magento.

2.2.    Instalacja modułu 

  1.  Instalacja modułu wykonywana jest z poziomu terminala
  2. Po wypakowaniu plików należy je zapisać w głównym katalogu Magento.
  3. W kolejnym kroku należy przejść do katalogu głównego Magento
  4. Uruchom rozszerzenie eService wpisując w wiersz poleceń: 
    bin/magento module:enable eService_Payment --clear-static-content
  5. Zarejestruj rozszerzenie i zainicjuj migracje bazy danych
    bin/magento setup:upgrade
  6. Przeprowadź rekompilacje kodu Magento:
    bin/magento setup:di:compile
  7. Wyczyść cache Mageno:
    bin/magento cache:flush

    Po wykonaniu powyższych kroków można przejść do konfiguracji modułu z poziomu panelu administracyjnego sklepu.

2.3. Konfiguracja modułu

  1. Aby skonfigurować płatności eService należy z panelu z lewej strony wybrać STORIES a następnie opcję Configuration 

    MG2_konfiguracja1_zaznaczone
  2. W oknie Configuration należy rozwinąć menu SALES i wybrać opcję Payment Methods


    MG2_konfiguracja2_zaznaczone

  3. Na liście metod płatności należy wyszukać metody eService Gateway, a następnie ją rozwinąć


    MG2_konfiguracja3_zaznaczone

  4. W Ustawieniach płatności należy upewnić się, czy metoda płatności eService jest włączona – Opcja Włączone musi być ustawiona na YES


    MG2_konfiguracja3_enabled

  5. W kolejnym kroku należy uzupełnić dane uwierzytelniające do bramki płatniczej znajdujące się w sekcji General Settings. Dane te są dostarczane w komunikacji mailowej:
    •    Merchant ID – (MID)  – 6 cyfrowy unikalny numer sklepu zarejestrowany w systemach eService
    •    Hasło API kupca – (API password) – hasło sprzedawcy, potrzebne do prawidłowego uwierzytelnienia przy realizacji transakcji
    •    ID marki kupca - (Brand ID) – 9 cyfrowy numer identyfikujący markę sklepu.


    MG2_konfiguracja3_credential

  6.  W kolejnym kroku należy rozwinąć Advanced Settings i ustawić następujące parametry:
    •    Payment Action  – sposób realizacji transakcji (domyślnie : Sale), możliwe opcje:

    -    Sale – opcja ta przy każdej transakcji powoduje obciążenie klienta
    -    Authorization – opcja ta powoduje blokadę środków na koncie, aby obciążyć klienta wymagane wysłanie dopełnienia z panelu akceptanta eService

    •    Display Mode  – sposób wyświetlania bramki w sklepie, musi być ustawione na hostedPayPage (przekierowanie płatności do zewnętrznej strony z bramką płątniczą)


    •    Environment -  środowisko, do którego ma się łączyć bramka

    -    Sandbox –  środowisko testowe – transakcje realizowane w tym trybie nie będą rozliczane – wymagane odrębne dane uwierzytelniające
    -    Production – środowisko produkcyjne (wymagane ustawienie tej wartości  aby prawidłowo rozliczać transakcje z klientami)


    MG2_konfiguracja3new_credential
    MG2_konfiguracja4_sandbox
  7.  Po wprowadzeniu danych należy zapisać konfiguracje klikając w  Save config.

MG2_konfiguracja4_zaznaczone (1)

 Od tej chwili metoda płatności eService będzie dostępna w Twoim sklepie.

Przed rozpoczęciem pracy, zalecane jest wyczyszczenie pamięci podręcznej (patrz pkt 2.5.).

2.4. Tryb testowy

Aby skorzystać z trybu testowego zwróć się do eService o dane dostępowe do środowiska testowego.

Otrzymane dane należy wpisać zgodnie z punktem 2.3 -5 instrukcji ;
Następnie w konfiguracji bramki rozwiń Advanced Settings i zmień wartość  pola Environment na Sandbox

MG2_konfiguracja4_sandbox (1)

2.5. Czyszczenie cache

  1. W celu wyczyszczenia  pamięci podręcznej sklepu (cache) należy z panelu z lewej strony wybrać menu SYSTEM, a następnie opcje Cache Management 


    MG2_konfiguracja5_zaznaczone
  2. W oknie zarządzania pamięcią podręczną (Cache Management) należy zaznaczyć wszystkie rekordy z listy. Można tego dokonać rozwijając listę w 1 kolumnie wiersza z tytułami i wybrać opcję Select All. Po zaznaczeniu wszystkich rekordów należy wyczyścić pamięć podręczną klikając przycisk Submit.

MG2_konfiguracja6_zaznaczone

3. Zwroty

Moduł eService dla Magento umożliwia wprowadzanie zwrotów za pomocą panelu administracyjnego sklepu. Zlecone w ten sposób zwroty zostaną rozliczone przez eService bez konieczności logowania się do Backoffice.

Zwroty są możliwe jedynie dla transakcji rozliczonych przez eService.

  1. Aby wprowadzić zwrot z panelu z lewej strony należy wybrać menu SALES a następnie Invoices

    MG2_zwrot1_zaznaczone

  2. Na liście faktur należy wyszukać tej dla której ma być realizowany zwrot, należy się upewnić, że w kolumnie Status widnieje dla niej wartość Paid. Następnie z prawej strony faktury należy kliknąć w View aby wejść w szczegóły


    MG2_zwrot2_zaznaczone

  3. Będąc w szczegółach faktury, na górnej belce należy wybrać opcję Credit Memo

    MG2_zwrot3_zaznaczone
  4. Na stronie tworzenia nowego Memo należy zjechać na sam dół strony gdzie znajduje się:
     

    MG2_new_zwrot4
  5. W sekcji Items to Refund należy ustawić ilość danego prodkutu który będzie zwracany i następnie kliknąć Update Qty’s – spowoduje to automatyczne przeliczenie kwoty do zwrotu

    MG2_zwrot4_upItems
  6. Poniżej listy produktów do zwrotu znajduje się tabelka Refund Totals gdzie jest podsumowanie kwoty jaka będzie zwracana. Po ustawieniu dodatkowych pół dla których możliwa jest edycja, należy kliknąć Update Totals, a następnie nacisnąć przycisk Refund, który wykona zwrot (Uwaga!!! Klikając Refund Offline środki nie zostaną zwrócone na konto klienta)


MG2_zwrot4_upAmount

Poprawne wprowadzenie zwrotu zostanie potwierdzone stosownym komunikatem (u góry ekranu). Poprawność wykonania zwrotu można zweryfikować w Backoffice eService.


4. Kontakt

Jeśli masz pytania lub trudności z instalacją modułu, prosimy o kontakt z Zespołem Wdrożeniowym eService:
email: ecom_implementations@eservice.com.pl