

Wdrożenie modułu płatności eService dla systemu OpenCart 3x
1. Wstęp
1.1. Przeznaczenie dokumentu
Niniejszy dokument opisuje czynności niezbędne do uruchomienia płatności eService z wykorzystaniem modułu dla systemu Opencart.
Przed przystąpieniem do wdrożenia zalecamy zapoznać się z ogólną dokumentacją techniczną integracji systemów płatności eService.
1.2. Przygotowanie do integracji
Przed rozpoczęciem procesu implementacji modułu w systemie sklepu, należy sprawdzić wersję wykorzystywanego systemu Opencart oraz pobrać najnowszą wersję modułu płatności eService dla tejże wersji. Moduły dostępne są na stronie https://eservice.pl
Uwaga!!! Aby prawidłowo zainstalować wtyczkę plik musi mieć nazwę eservice.ocmod.zip
2. Instalacja modułu dla OpenCart
2.1. Instalacja plików źródłowych
- Po pobraniu najnowszej wersji wtyczki (plugin-u) do płatności eService należy zalogować się do panelu administracyjnego Opencart
- W panelu administracyjnym w menu znajdującym się po lewej stronie należy rozwinąć podmenu Extensions, a następnie wejść w opcje Installer
- W oknie instalacji wtyczek (Extension Installer) należy kliknąć w przycisk Upload, a następnie wybrać z dysku wtyczkę eServcie. Domyślnie zapisuje się w katalogu Pobrane
- Po prawidłowej instalacji w panelu pojawi się komunikat. Wtyczka eservice pojawi się na liście historii instalacji (Install History). Teraz można przystąpić do konfigurowania modułu płatności.
2.2. Konfiguracja modułu płatności
- W panelu administracyjnym w menu znajdującym się po lewej stronie należy rozwinąć podmenu Extensions, a następnie wejść w opcje Extensions
- W oknie wtyczek (Extensions) należy wybrać na liście typów wtyczek Payments
- Na liście wtyczek należy odszukać wtyczkę, eService i kliknąć przycisk instalacji (zielony kwadrat z symbolem plusem)
- Po zainstalowaniu wtyczki należy wejść w konfigurację, klikając w edycje (niebieski kwadrat z symbolem ołówka)
- Na stronie konfiguracji wtyczki eService należy uzupełnić dane uwierzytelniające otrzymane od pracownika eService oraz skonfigurować dodatkowe opcje:
• Merchant ID – (MID) – 6 cyfrowy unikalny numer sklepu zarejestrowany w systemach eService
• Merchant password – (API password) – hasło sprzedawcy, potrzebne do prawidłowego uwierzytelnienia przy realizacji transakcji
• Brand ID – 9 cyfrowy numer identyfikujący markę sklepu.
• Test mode – środowisko, do jakiego ma się łączyć bramka (dla normanel sprzedaży musi być ustawione na NO)
• Payment action - sposób realizacji transakcji (domyślnie Sale), opcje:
Sale - opcja ta przy każdej transakcji powoduje obciążenie klienta
Authorization - opcja ta powoduje blokadę środków na koncie, aby obciążyć klienta wymagane wysłanie dopełnienia z panelu akceptanta eService
• Success Status – status zamówienia dla pomyślnej transakcji – ustawić na Complete
• Failed Status – status zamówienia dla nieudanej transakcji – ustawić na Failed
• Refunded Status – status zamówienia dla transakcji zwróconej – ustawić na Refunded
• Authorised Status – status zamówienia dla autoryzacji – ustawić na Processing
• Voided Status – status zamówienia dla unieważnionej transakcji – ustawić na Voided
• Canceled Status – status zamówienia dla anulowanej transakcji – ustawić na Canceled
• Status – określa czy wtyczka jest włączona – aby płatność eService była aktywna ustawić na Enabled
• Sort order – określa pozycję, na której ma być wyświetlana metoda płatności eService przy wyborze płatności
2.3. Tryb testowy
Moduł płatności umożliwia zarówno łączenie ze środowiskiem testowym płatności jak i z systemem produkcyjnym umożliwiającym dokonywanie realnych płatności. W celach testowych należy w Test mode wybrać YES oraz wprowadzić dedykowane dane dla środowiska testowego udostępnione przez eService

3. Kontakt
W razie jakichkolwiek pytań podczas wdrożenia prosimy o kontakt z Zespołem Wdrożeniowym eService:
email: ecom_implementations@eservice.
Problemy powdrożeniowe występujące na środowisku produkcyjnym prosimy zgłaszać na skrzynkę pocztową Wsparcie_eCommerce@eservice.com.pl.