Headery do strony
pobrane-1

Wdrożenie modułu płatności eService dla systemu OpenCart 3x

1.    Wstęp

1.1.    Przeznaczenie dokumentu

Niniejszy dokument opisuje czynności niezbędne do uruchomienia płatności eService z wykorzystaniem modułu dla systemu Opencart.

Przed przystąpieniem do wdrożenia zalecamy zapoznać się z ogólną dokumentacją techniczną integracji systemów płatności eService.

1.2.    Przygotowanie do integracji

Przed rozpoczęciem procesu implementacji modułu w systemie sklepu, należy sprawdzić wersję wykorzystywanego systemu Opencart oraz pobrać najnowszą wersję modułu płatności eService dla tejże wersji. Moduły dostępne są na stronie https://eservice.pl

Uwaga!!!  Aby prawidłowo zainstalować wtyczkę plik musi mieć nazwę eservice.ocmod.zip

2.    Instalacja modułu dla OpenCart

2.1.    Instalacja plików źródłowych

  1. Po pobraniu najnowszej wersji wtyczki (plugin-u) do płatności eService należy zalogować się do panelu administracyjnego Opencart
  2. W panelu administracyjnym w menu znajdującym się po lewej stronie należy rozwinąć podmenu Extensions, a następnie wejść w opcje Installer 

    oc3_instalacja1_zaznaczoen

  3. W oknie instalacji wtyczek (Extension Installer) należy kliknąć w przycisk Upload, a następnie wybrać z dysku wtyczkę eServcie. Domyślnie zapisuje się w katalogu Pobrane

    oc3_instalacja2_zaznaczoen

  4. Po prawidłowej instalacji w panelu pojawi się komunikat. Wtyczka eservice pojawi się na liście historii instalacji (Install History). Teraz można przystąpić do konfigurowania modułu płatności.

    oc3_instalacja3_zaznaczoen

2.2.    Konfiguracja modułu płatności

  1. W panelu administracyjnym w menu znajdującym się po lewej stronie należy rozwinąć podmenu Extensions, a następnie wejść w opcje Extensions

    oc3_konfiguracja1_zaznaczone

  2. W oknie wtyczek (Extensions) należy wybrać na liście typów wtyczek Payments 

    oc3_konfiguracja2_zaznaczone

  3. Na liście wtyczek należy odszukać wtyczkę, eService i kliknąć przycisk instalacji (zielony kwadrat z symbolem plusem)


    oc3_konfiguracja3_zaznaczone
  4. Po zainstalowaniu wtyczki należy wejść w konfigurację, klikając w edycje (niebieski kwadrat z symbolem ołówka)


    oc3_konfiguracja4_zaznaczone
  5. Na stronie konfiguracji wtyczki eService należy uzupełnić dane uwierzytelniające otrzymane od pracownika eService oraz skonfigurować dodatkowe opcje:

    •    Merchant ID – (MID) – 6 cyfrowy unikalny numer sklepu zarejestrowany w systemach eService
    •    Merchant password – (API password) – hasło sprzedawcy, potrzebne do prawidłowego uwierzytelnienia przy realizacji transakcji
    •    Brand ID – 9 cyfrowy numer identyfikujący markę sklepu.
    •    Test mode – środowisko, do jakiego ma się łączyć bramka (dla normanel sprzedaży musi być ustawione na NO)
    •    Payment action - sposób realizacji transakcji (domyślnie Sale), opcje:
    Sale - opcja ta przy każdej transakcji powoduje obciążenie klienta
    Authorization - opcja ta powoduje blokadę środków na koncie, aby obciążyć klienta wymagane wysłanie dopełnienia z panelu akceptanta eService
    •    Success Status – status zamówienia dla pomyślnej  transakcji – ustawić na Complete
    •    Failed Status – status zamówienia dla nieudanej  transakcji – ustawić na Failed
    •    Refunded Status – status zamówienia dla transakcji zwróconej  – ustawić na Refunded
    •    Authorised Status – status zamówienia dla autoryzacji – ustawić na Processing
    •    Voided Status – status zamówienia dla unieważnionej transakcji – ustawić na Voided
    •    Canceled Status – status zamówienia dla  anulowanej transakcji – ustawić na Canceled 
    •    Status – określa czy wtyczka jest włączona – aby płatność eService była aktywna ustawić na Enabled
    •    Sort order – określa pozycję, na której ma być wyświetlana metoda płatności eService przy wyborze płatności


    oc3_konfiguracja5

2.3.    Tryb testowy


Moduł płatności umożliwia zarówno łączenie ze środowiskiem testowym płatności jak i z systemem produkcyjnym umożliwiającym dokonywanie realnych płatności. W celach testowych należy w Test mode wybrać YES oraz wprowadzić dedykowane dane dla środowiska testowego udostępnione przez eService

oc3_konfiguracja6_testmode

3.    Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań podczas wdrożenia prosimy o kontakt z Zespołem Wdrożeniowym eService:

email: ecom_implementations@eservice.com.pl

Problemy powdrożeniowe występujące na środowisku produkcyjnym prosimy zgłaszać na skrzynkę pocztową Wsparcie_eCommerce@eservice.com.pl.