Headery do strony
pobrane-1

Wdrożenie modułu płatności eService dla systemu OpenCart 4x

1.    Wstęp

1.1.    Przeznaczenie dokumentu

Niniejszy dokument opisuje czynności niezbędne do uruchomienia płatności eService z wykorzystaniem modułu dla systemu OpenCart.
Przed przystąpieniem do wdrożenia zalecamy zapoznać się z ogólną dokumentacją techniczną integracji systemów płatności eService.

1.2.    Przygotowanie do integracji

Przed rozpoczęciem procesu implementacji modułu w systemie sklepu, należy sprawdzić wersję wykorzystywanego systemu OpenCart oraz pobrać najnowszą wersję modułu płatności eService dla tejże wersji. Moduły dostępne są na stronie https://eservice.pl

2.    Instalacja modułu dla OpenCart

2.1.    Instalacja plików źródłowych

Pliki źródłowe modułu płatności eService umieszczone są w archiwum, które należy skopiować do głównego katalogu sklepu OpenCart.
Po poprawnym skopiowaniu plików można przystąpić do konfigurowania modułu płatności.

2.2.    Konfiguracja modułu płatności

W celu skonfigurowania modułu płatności należy przejść do panelu administracyjnego sklepu. W menu z panelu administracyjnego wybieramy z menu po lewej stronie Extensions -> Payments, a następnie na liście wszystkich modułów wyszukujemy moduł eService i klikamy Install (Rysunek 1).

 


W celu dostosowania parametrów modułu płatności klikamy na przycisk Edit. Na ekranie pokaże się formularz (Rysunek 2).

Znaczenie pól formularza opisano poniżej.

 


Merchant ID
W polu tym należy wprowadzić identyfikator Merchanta otrzymany z eService. 
Merchant password
W polu tym należy wprowadzić hasło właściwe dla Merchanta określonego w polu ClientId.
Store Key
Parametr weryfikacyjny nadany przez eService.
Test mode
Moduł płatności umożliwia zarówno łączenie ze środowiskiem testowym płatności jak i z systemem produkcyjnym umożliwiającym dokonywanie realnych płatności. W celach testowych należy zaznaczyć Yes. Po przyznaniu własnego, unikalnego numeru Merchant ID należy odznaczyć to pole, co przełączy moduł na płatności produkcyjne.
Save to logs
Zapisuje do pliku zdarzenia związanie z przeprowadzeniem każdej transakcji. Plik z logami o nazwie eservice.log znajduje się w lokalizacji „../system/storage/logs”. Logowane są takie informacje o zamówieniu jak token, żądanie, odpowiedź, weryfikacja zgodności parametru HASH.
Appearance
Możliwość wyboru szablonu wyświetlania metody płatności eService przy finalizowaniu zamówienia. Dostępne szablony to: Text, Text with logo, Graphic 
Order initial status:
Początkowy status zamówienia ustawiany dla każdego nowego zamówienia.
Transaction success status
Status zamówienia przy transakcji udanej.
Transaction pending status
Status zamówienia przy transakcji oczekującej. Występuje w przypadku niektórych transakcji pay-by-link oraz PayPal, wymagających dodatkowego potwierdzenia z systemu banku. 
Transaction failed status
Status zamówienia przy transakcji nieudanej.
Module status
Określa czy moduł jest włączony.

3.    Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań podczas wdrożenia prosimy o kontakt z Zespołem Wdrożeniowym eService:

email: ecom_implementations@eservice.com.pl

Problemy powdrożeniowe występujące na środowisku produkcyjnym prosimy zgłaszać na skrzynkę pocztową Wsparcie_eCommerce@eservice.com.pl