Obowiązki i ulgi podatkowe - najważniejsze informacje związane z regulacjami wprowadzonymi ustawą Polski Ład
1 stycznia 2022 r. wszedł w życie pakiet ustaw - "Polski Ład", który nałożył na przedsiębiorców nowe obowiązki w zakresie przyjmowania płatności elektronicznych oraz wprowadził możliwość skorzystania z ulgi podatkowej, umożliwiającej odliczenie kosztów nabycia i obsługi terminala płatniczego.
Poniżej znajdą Państwo najważniejsze informacje dotyczące ulgi na terminal płatniczy oraz nowych obowiązków - przyjmowania płatności elektronicznych oraz integracji kas fiskalnych online z terminalem płatniczym.
Ulga podatkowa
Komu i na jakich zasadach przysługuje ulga na zakup lub najem terminala oraz opłaty związane z przetwarzaniem realizowanych za jego pomocą płatności?
Obowiązki przedsiębiorców
Kiedy wchodzą w życie nowe obowiązki związane z płatnościami bezgotówkowymi oraz kogo i w jakim zakresie dotyczą?