Skrót najważniejszych informacji i wskazówek dotyczących SCA
- Co to jest SCA?
- Skąd wzięło się SCA i jaki ma wpływ na usługi płatnicze?
- Czy SCA jest dobrowolne?
- Jakiego rodzaju transakcji dotyczy SCA?
- Co to jest EMV 3-D Secure 2 (3DS2)?
- Jakie korzyści płyną z 3DS2?
- Jak uruchomić 3DS2?
- Czy we wniosku 3DS2 muszę podawać wszystkie dodatkowe dane?
- Czy SCA wpłynie na współczynnik konwersji transakcji dokonanych kartą?
- Czy wszyscy klienci (okaziciele kart) będą objęci dodatkową, silną weryfikacją?
- Jak w praktyce objawia się działanie mechanizmów SCA?
- Czy wszystkie transakcje podlegają SCA?
- Czym różnią się zwolnienia z obowiązku i wyłączenia stosowania SCA (transakcje poza zakresem)?
- Z jakich zwolnień mogą skorzystać klienci eService?
- Czy współczynnik oszustw dla zwolnień TRA dotyczy mnie jako akceptanta?
- Jaki wpływ ma SCA na odpowiedzialność za spory związane z oszustwami w handlu elektronicznym?
- Czy Akceptant może zrezygnować z SCA, tak aby transakcje dokonywane w jego sklepie przebiegały jak przed pojawieniem się SCA?
- Co zrobić w przypadku odrzucenia transakcji zbliżeniowej klienta, mimo podania kodu PIN?
- Co muszę zrobić, aby przygotować się do wdrożenia zasad SCA dla transakcji terminalowych?
- Gdzie okaziciele kart płatniczych i właściciele kont bankowych mogą uzyskać informację o dodatkowych zabezpieczeniach?
Co to jest SCA?
- Czegoś, co ZNA - (PIN lub Hasło, lub hasło jednorazowe wysłane np. na telefon klienta).
- Coś, co POSIADA - (karta, token – inny nośnik karty: telefon, zegarek).
- Coś, co JEST cechą charakterystyczną - (Biometria, odcisk palca, rozpoznawanie twarzy, skan siatkówki oka).
Skąd wzięło się SCA i jaki ma wpływ na usługi płatnicze?
Czy SCA jest dobrowolne?
Nie, SCA musi być stosowane do wszystkich transakcji handlu elektronicznego, chyba że zastosowanie ma zwolnienie z obowiązku lub wnioskuje się o wyłączenie stosowania SCA. W takim wypadku decyzja o tym, czy wymagać od posiadacza karty silnego uwierzytelnienia należy do emitenta – banku będącego wydawcą karty. Nawet jeśli akceptant oznaczy transakcję jako zwolnioną, emitent nadal ma prawo wymagać uwierzytelnienia transakcji. Co więcej, od 1 stycznia 2021 r. SCA nakłada też obowiązek stosowania 3DS2 dla wszystkich transakcji on-line.
Jakiego rodzaju transakcji dotyczy SCA?
Co to jest EMV 3-D Secure 2 (3DS2)?
Jakie korzyści płyną z 3DS2?
- Zwiększenie zaufania konsumentów do środowiska handlu elektronicznego, skutkujące większą liczbą konsumentów kupujących w Internecie.
- Mniejsza liczba oszustw i chargeback oraz ochrona akceptantów przed odpowiedzialnością związaną z oszustwami w przypadku transakcji z silnym uwierzytelnieniem.
- Zmniejszenie liczby przypadków zaniechania transakcji ze względu na lepsze doświadczenie płatnicze, uwarunkowane sprawniejszym przepływem danych, co pozwoli na lepsze podejmowanie decyzji dotyczących transakcji.
Jak uruchomić 3DS2?
Czy we wniosku 3DS2 muszę podawać wszystkie dodatkowe dane?
Czy SCA wpłynie na współczynnik konwersji transakcji dokonanych kartą?
Czy wszyscy klienci (okaziciele kart) będą objęci dodatkową, silną weryfikacją?
Jak w praktyce objawia się działanie mechanizmów SCA?
Czy wszystkie transakcje podlegają SCA?
Czym różnią się zwolnienia z obowiązku i wyłączenia stosowania SCA (transakcje poza zakresem)?
Z jakich zwolnień mogą skorzystać klienci eService?
Czy współczynnik oszustw dla zwolnień TRA dotyczy mnie jako akceptanta?
Jaki wpływ ma SCA na odpowiedzialność za spory związane z oszustwami w handlu elektronicznym?
Czy Akceptant może zrezygnować z SCA, tak aby transakcje dokonywane w jego sklepie przebiegały jak przed pojawieniem się SCA?
Co zrobić w przypadku odrzucenia transakcji zbliżeniowej klienta, mimo podania kodu PIN?
Co muszę zrobić, aby przygotować się do wdrożenia zasad SCA dla transakcji terminalowych?
Gdzie okaziciele kart płatniczych i właściciele kont bankowych mogą uzyskać informację o dodatkowych zabezpieczeniach?