

Wdrożenie modułu płatności eService dla systemu PrestaShop 8x
1. Wstęp
1.1. Przeznaczenie dokumentu
Dokument opisuje czynności niezbędne do uruchomienia płatności eService z wykorzystaniem modułu dla systemu PrestaShop w wersji 8.x
Przed przystąpieniem do wdrożenia prosimy zapoznać się z ogólną dokumentacją techniczną integracji systemów płatności eService.
1.2. Przygotowanie do integracji
Przed rozpoczęciem implementacji modułu w systemie sklepu, należy sprawdzić wersję wykorzystywanego systemu PrestaShop oraz pobrać – odpowiedni dla niej – najnowszy moduł płatności eService.Moduły (Archiwa) można pobrać ze strony:
https://www.eservice.pl/moduly-platnosci
Ponadto, do przeprowadzenia integracji potrzebne będą dane dostępowe do usług (ID Sprzedającego, Merchant BrandID oraz Hasło), które nadaje eService.
2. Instalacja modułu eService dla PrestShop
2.1. Zawartość Archiwum
Pobrane archiwum (plik ZIP) umożliwia integrację sklepu z usługami płatniczymi eService. Jego instalację można wykonać za pomocą panelu administracyjnego sklepu.
2.2. Instalacaja modułu
Po pobraniu najnowszej wersji wtyczki (plugin-u) do płatności eService należy zalogować się do panelu administracyjnego Prestashop
- W panelu administracyjnym sklepu w menu z znajdującym się z lewej strony wybierz opcję: Moduły a następnie Manager Modułów;
- W prawym, górnym rogu kliknij przycisk: Załaduj moduł;
- Do okna Załaduj moduł przeciągnij ściągnięty plik z wtyczką eService, lub kliknij wybierz plik i dodaj plik z okna wyboru (domyślnie wtyczka zapisze się w folderze Pobrane na komputerze)
- Moduł zostanie automatycznie zainstalowany. Następnie będzie możliwe jego skonfigurowanie.
Po pomyślnym zainstalowaniu modułu można przejść do jego konfiguracji.
2.3 Konfiguracja modułu
- W panelu administracyjnym sklepu w menu znajdującym się z lewej strony wybierz opcję: Moduły a następnie Manager Modułów;
- Moduł eService znajdziesz w kategorii Płatność (Payment) – w tym celu należy rozwinąć listę Kategoria i wybrać opcję Payment
- Na liście należy znaleźć pozycję eService, a następnie kliknąć w przycisk konfiguracja znajdujący się z prawej strony Modułu
- W ustawieniach modułu eService należy ustawić Tryb testowy na Wyłączony oraz wprowadzić następujące dane dostarczone przez eService:
- ID Sprzedającego - inaczej nazywany Merchant ID lub MID – 6 cyfrowy unikalny numer sklepu zarejestrowany w systemach eService
- Hasło (API password) – hasło sprzedawcy, potrzebne do prawidłowego uwierzytelnienia przy realizacji transakcji
- ID Brand - 9 cyfrowy numer identyfikujący markę sklepu.
Po wprowadzeniu otrzymanych danych od eService i zapisaniu zmian bramka już będzie aktywna w sklepie.
2.4 Tryb testowy
Aby skorzystać z trybu testowego zwróć się do eService o dane dostępowe do środowiska testowego. Otrzymane dane wpisz w miejsce wskazane powyżej. Następnie zmień wartość pola Tryb testowy na Włączone.
3. Zwroty
Moduł eService dla PrestaShop umożliwia dokonywanie zwrotów z panelu administracyjnego sklepu. Zlecone w ten sposób zwroty zostaną rozliczone przez eService bez konieczności logowania się do Backoffice.
Zwroty są możliwe jedynie dla transakcji rozliczonych przez eService.
- W celu realizacji zwrotu należy w panelu administracyjnym PrestaShop w Menu znajdującym się z lewej strony rozwinąć opcje Zamówienia i wybrać opcję Zamówienia
- Na liście zamówień należy wyszukać zamówienie, dla którego ma być realizowany zwrot
- Przy zwracanym zamówieniu należy wejść w jego szczegóły poprzez kliknięcie lupki znajdującej się po prawej stronie zamówienia.
- W celu dokonania Zwrotu w górnej część okna należy wybrać opcję Standardowy zwrot – w przypadku gdy ma być zwracana pełna kwota zamówienia za zwracane towary, lub Częściowy zwrot w przypadku gdy ma być zwrócona niepełna kwota za zwrócony towar
- W przypadku Standardowego zwrotu należy wpisać przy każdym ze zwracanych produktów, liczbę zwracanego towaru. Kwota zwrotu obliczy się automatycznie i po kliknięciu Standardowy zwrot zostanie on wykonany na sumaryczną kwotę zwracanych towarów.
W przypadku częściowego zwrotu przy każdej z pozycji należy wpisać ilość zwracanych towarów, co spowoduje przeliczenie kwoty zwrotu. Następnie należy edytować kwotę na taką, która ma być zwrócona przy danym produkcie.
Poprawne wprowadzenie zwrotu zostanie potwierdzone stosownym komunikatem.
Zwroty można również wprowadzać za pomocą Backoffice eService.
4. Kontakt
Jeśli masz pytania lub trudności z instalacją modułu, prosimy o kontakt z Zespołem Wdrożeniowym eService:
tel.: +48 22 533 22 44